søndag den 24. juli 2011

Chili høst - tomater og agurker

Drivhusvandring i regnvejr
I går var jeg hjemme i mit drivhus og have. Jeg var mest inde i drivhuset, for det styrtede ned med regn.
Men der var rigeligt, at høste i drivhuset. Trods der ikke har været meget sol i juli måned, var der modne tomater og en masse andet at høste.

Jeg høstede også tre agurker og tre forskellige slags chilier: aji bonito, cayenne chilier og inca hot. Indtil videre har det været en rigtig agurkesommer og jeg har høstet massevis af agurker og det fortsætter. Der skal høstes et pat gange om ugen, for at agurkerne ikke vokser sig for store og bliver vandede.

Mine chiliplanter vokser og sætter frugt helt vildt. I går høstede jeg aji bonito, inca hot og cayenne chilier. Mine chilier har ikke rigtig fået bladlus endnu. Når der har været et par af de små dyr på bladene, har planterne fået lidt insektsæbe. Så dør de små dyr.
Hvis man får for mange bladlus, overtager de nærmest hele planten og chili produktionen forsvinder. Så man skal holde bladlusene nede
Chilierne jeg høstede var alle egentlig ikke modne, men det gør ingenting, for de havde alle masser af smag og styrke alligevel.
Håber selv du har nogle chilier i haven, vindueskarmen eller udestuen og bruger dem til noget skønt.

Eva-Andrea


Ingen kommentarer:

Send en kommentar