onsdag den 24. august 2011

Temmelig vild Tomatsalat

En gang tomat høst.
- En vidunderlig godbid

Jeg har tomater i mit drivhus og jeg glæder mig som et lille barn, til de modner. Hjemmedyrkede tomater er bare helt speciale og giver helt speciale retter. Hvert år bliver de til en hel del tomatsalater i mit lille køkken. Butikkerne har også rigtig gode tomater at vælge imellem i øjeblikket, så det er bare at komme i sving og bruge dem.

Opskrift
En farverig salat lige til at nyde.

Denne opskrift er til to personer, som tilbehør til en middag.

300 gr. tomater(gerne blandede i form og farve), 1 avocado, oliven, 1 spsk. sukker, 1 tsk. salt, gedefetaost, eddike(jeg bruger gerne tomateddike, men det er lidt dyrt, så brug den du har), oliven olie(gerne græsk) og evt. krydderurter hvis haves.

Skær tomaterne i mundrettesstykker, bland dem med olie, sukker, salt og eddike. Vend det rundt med hænderne. Nu tages en moden avocado ud af dens gode skind og skæres i mundrettestykker. Læg dem rundt omkring ovenpå tomaterne, smuldre lidt feta over og læg nogle oliven rundt i kanten. Nu har du din helt egen vidunderlige tomatsalat. Man kan også tage den med i madkassen. Hvis du gør det, så lad vær med at putte salt i, for det gør tomaterne bløde.

God fornøjelse med sæsonens himmelske tomater.

Eva-Andrea


Ingen kommentarer:

Send en kommentar