onsdag den 30. november 2011

Tomat og peanutsovs

-Hurtigt og godt

Jeg lavede jo en dejlig peanut butter den anden dag. Da jeg stod der og blendede, slog det mig, hvor godt det ville være i en tomatsovs. Så jeg bagte nogle cherry tomater og lidt efter havde jeg en dejlig tomatsovs, der kan bruges til lidt af hvert. Det kunne være til bagt eller steget fisk eller over en portion pasta. Sovsen er oven i købet lynlet at lave.

Opskrift

200 gr. cherry tomater, 2 spsk. peanut butter og 1 tsk. sojasovs.

Bag cherry tomaterne i ovnen ved 200 grader varmluftsovn i ca. 20 minutter. Derefter blendes de med peanut butteren og sojasovsen. Det blendes let og efter få sekunder har man en lind sovs. Derefter kan sovsen hældes direkte over pastaen eller fisken.

Jeg synes, at sovsen skal serveres varmt, men den er også okay kold.

God fornøjelse med tomat og peanut butter sovsen.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar