fredag den 30. december 2011

Pære-cider-drink

     
- en ny blender

Jeg har lige fået mig en OBH nordica blender, efter i lang tid at have kæmpet med en elendig gammel blender. Den gamle blender kunne nærmest ikke blende og det var et projekt hver gang man skulle bruge den. Den nye OBH blender er mange gange bedre og utrolig flot. Den hedder black piano. Den er sort og skinnende.  Så nu skal den også bruges. Jeg har i dag brugt den til en skøn lille drink med pære og cider, som er frisk og lækker. Man kan vælge, at bruge en cider med eller uden alkohol, alt efter hvad man er til.

Opskrift

Denne portion er til 1 person.

1 pære, ½ blød banan, 1 ½ pærecider(med eller uden alkohol), ½ tsk. salt og 1 knivspids kanel.

Vask pæren og skær stilk og kernehus væk. Put nu den halve banan i blenderen og blend den sammen med salt og kanel. Efter det er blendet tilføjes pære stykkerne og den halve dl. pærecider og blend på 1 i omkring 5-10 sekunder.  Tilføj nu resten af cideren og blend omkring 2 sekunder.

Nu skal drinken serveres i et fint glas.

Når man har blendet frugt og andet som kan sætte sig fast i blenderens bund, så kan det være svært, at gøre blenderen ren bagefter. Men denne OBH blender er så smart, for bunden kan simpelthen tages ud og vaskes. Det er da ret snedigt.  Så gå i gang med en blender og kom i gang med denne skønne og lette drinks og smoothies.

God fornøjelse med pæreciderdrinken.

Eva-Andrea

2 kommentarer:

  1. Den her opskrift glæder jeg mig til at gå i krig med. Ser virkelig lækker ud.

    SvarSlet
  2. Den er også frisk og god...Så det er om at prøve den

    SvarSlet