lørdag den 3. december 2011

Rodfrugtråkost

- min mors skønne vintersalat
Dette er en opskrift fra min mor, hun lavede til mig forleden og denne rodfrugtråkost overgår dem alle. Denne råkostsalat har den rette kombination af sprødt, sødt, salt og stærkt. Man kan servere den til det meste vinteren igennem. Ja endda juleaften, hvis man lige tilføjede lidt revet rødkål og måske lidt andet ”julede” ingredienser. I går aftes serverede jeg den som, salat til mini burgere. Jeg får nemlig en god veninde til middag.

Opskrift

3 Gulerødder, 1 rødbede, 1 appelsin(uden skal ved mindre den er økologisk), 1 æble og 1 rødløg og honning.

Vask og skræl gulerødderne. Derefter reves gulerødderne på et rivejern. Vask og skær enderne af rødbeden. Den reves også derefter ligesom gulerødderne. Løg, appelsin og æblet blendes nu i en lille blender. Gulerødderne og rødbeden blandes med de blendede grønsager. Nu gives råkosten lidt flydende honning og den er klar til servering.

Denne råkostsalat er selvfølgelig også god dagen efter. Vi spiste den både i og til mini burgerne. Men den ville også være frisk og god til f.eks. flæskesteg.

God fornøjelse med denne rodfrugtråkost.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar