lørdag den 28. januar 2012

En skøn vin med dejligt selskab


I øjeblikket har jeg et ynglings radioprogram på radio24syv, det hedder flaskens ånd. Programmets koncept er, at vin kan beruse på anden måde end bare fordi der er alkohol i. Det er hele oplevelsen, duften, smagen og selskabet man drikker vinen i. Det bliver til mange gode vinradioprogrammer. I går havde jeg selv en sådan oplevelse. Jeg havde modtaget en rødvin fra winedeals(se link her på bloggen, venstre side). Jeg drak vinen over en utrolig fantastisk vintermiddag. Maden var sublime og selskabet var sjovt og inspirerende. Det var en middag, hvor man glemmer nogle af detaljerne, men den gode oplevelse sidder i kroppen og kan skabe energi længe.

Vinen var La Grange de delay. Den var kraftig rødvin og den gik godt med stærk og krydret mad. Den havde en duft af anis og lakridsrod og efter smag af tørret frugt. Den passede perfekt til de marokkanske krydderier vi spiste.

Det er den første vin jeg smager fra winedeals og det var en dejlig oplevelse. Så de kan anbefales.

God fornøjelse med middag og vin.
Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar