mandag den 2. januar 2012

Sund smoothie

-let mellemmåltid

Smoothie serveret med frugt.
Godt nytår til alle. Jeg havde selv en dejlig nytårsaften og er nu i fuld gang med et nyt og forhåbentligt dejligt år. Jeg begynder mit år her på bloggen med nogle fedtfattig og sunde opskrifter. For mange har julen og nytår været en festlig omgang med rigeligt af det søde og fede. Så nu er det efter min mening, tid til lidt ekstra sundhed og dagens opskrift er det i form af en frugtsmoothie. Frugtsmoothie er et dejligt mellemmåltid eller let dessert. I øjeblikket har Rema oven i købet et godt tilbud på tre slags frosne bær, så det er både en let omgang for kroppen og pengepungen, at blende sig en hurtig smoothie.

Opskrift

Denne opskrift er til 2 personer.

250 gr. Blåbær(eller en anden form for bær), 1 dl. blåbærjuice(eller en anden form for juice), citronsaft fra ½ citron og citronskal (efter smag, jeg kan godt lide at drikken siger ”hallo her er jeg”, når jeg drikker den, derfor rigeligt).

Citron og blåbær er et fantastisk par sammen. De er faktisk en slags soulmattes. Derfor er de også rigtig dejlige sammen i denne smoothie.

Kog vand til at tø bærrene op med. Når vandet er kogt, hældes det over bærrene, så det dækker bærrene. Hæld nu vandet fra og hæld bærrene op i blenderen med juice, citronsaft og fint revet citronskal.  Blend i ca. 20 sekunder og nu har du en skøn drik lige til at servere.

Jeg brugte min nye OBH blender til denne opskrift og trods bærrene stadig var lidt frosne, så kørte den bare derud ad. Det er vigtigt for en god smoothie, at man har en god blender. For en smoothie med for mange store stykker frugt i, er altså ikke top lækkert, efter min mening. 

God fornøjelse med smoothiesen

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar