mandag den 16. januar 2012

Spontant cafébesøg på Frederiksberg


-Caféen the Munchies

På Frederiksberg er der utrolig mange gode caféer, som er værd at tage et smut fordi. Jeg var et smut på Frederiksberg den anden dag. Jeg går tit forbi en café ved navn the Munchies, men denne gang gik jeg ind.

De fleste besøgende var godt i gang med weekends brunchbuffeten til 100 kr. Det var en god buffet til pengene, men lidt for overvældende i forhold til, mig og den sult jeg havde.

Straks jeg kom ind, kom en smilende kvindelig tjener mig i møde og hun viste mig flere ledige pladser. Jeg fik en god plads i en sofa med udsigt ud af vinduesfacaden og over en masse brunchspisende og weekendsnakkende cafégæster.

Jeg begyndte straks at studere menukortet og der var både retter i den lidt dyre ende og til mere rimelige priser. Jeg valgte en salat med grillet gedeost og en cappuccino. Salaten var stor gavmild portion, flot anrettet og med et delikat fuldkornsbrød til. Gedeostsalaten var ikke som, man ville servere den i Frankrig, var den dejlig alligevel. Jeg ville i dette tilfælde dog, have været glad for en doggybag, til resten af salaten.

Jeg endte med at betale lidt over 100 kroner for en stor salat med godt brød til og en cappuccino med rigeligt skum. Det synes jeg, er en helt i orden pris.   

Det var absolut et hyggeligt sted og kan anbefales til en billig brunch eller god salat.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar