tirsdag den 3. januar 2012

Sund grønsags og fiskesuppe

- let og elegant
Dette er en enkel og let grønsags og fiskesuppe. Det er suppe som giver god varme og har en let smag. Jeg lavede den til min kæreste og jeg i går og min kæreste blev helt overrasket over hvor let og elegant den var. Jeg brugte en god fond til suppen.

Opskrift

Denne portion er til omkring 3 personer.

Ca. 300 gr. laks, 3 gulerødder, 250 gr. broccoli, ½ porre, ½ citron, salt, ca. 10 gr. smør til stegning, 1 ½ liter god fond eller nogle gode bouillonterninger og vand, 1 citron, fuldkornsnudler(disse kan købes i Rema på tilbud i øjeblikket) og ristede græskarkerner.

Rist først græskarkernerne på en tør pande. Vask og hak porren og gulerødderne og put dem i en stor gryde med smørret. Tænd for høj varme og steg grønsagerne. Imens hakkes broccolien i små mundrette stykker og skær ligeledes laksen i mundrette stykker. Nu tilføjes fonden og når det koger tilføjes nudler, broccoli og laks. Lad det nu koge omkring 3 minutter. Nu kan suppen serveres, over hver eneste portion drysses stegte græskarkerner og presses lidt citronsaft.

Det er en frisk og let omgang. Man kan servere brød til, men det er ikke nødvendigt. Det er græskarkernerne til gengæld. De er virkelig gode sammen med laksen.

God fornøjelse med slanke januar og den lette suppe.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar