søndag den 5. februar 2012

Vild hvidvin

-Del Abad Godello

Jeg har forleden modtaget en dejlig vinkasse fra winedeals. Der var en rigtig god rødvin (som stadig fås på winedeals som et månedstilbud, nedsat ca. med 50 procent af prisen)i kassen, som jeg nød en af i selskab med en veninde. Rødvinen blev nydt til krydret mad, som den gik rigtig godt sammen med, hvorimod hvidvinen blev nydt uden mad sammen med en anden veninde.

Det var en lidt tør hvidvin med mange citrus dufte og smagsnuancer. Jeg sad og duftede nyplukkede citroner, hvis jeg nippede til den. Vinen var afgjort en hvidvin, man glæder sig til at nyde. Jeg forestiller mig, den ville gå godt til thailandsk mad med citrongræs, galanga og kokosmælk. Men det kunne også være til moulet marine eller en helstegt citronkylling.

Vi fik den til salte nødder og det var også skønt. Winedeals har afgjort nogle gode tilbud. Et par dage endnu har de et ugetilbud på en vinsmagningskasse med både rød og hvidvine. Den er sat ned med 44 procent, så her kan man igen gøre et godt køb.

God fornøjelse med vinene

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar