fredag den 2. marts 2012

Foråret og forspiring


Efterhånden er mine vindueskarme alt for fulde specielt i betragtning af, at tomaterne, chilierne, peberfrugterne osv. Jo skal omplantes til noget større inden længe. Ikke alle chilier fra min første såning kom op ad jorden, så sidste weekend sået jeg et nyt hold. Jeg cyklede forbi en plante skole sidste weekend, som havde en masse fantastiske chili frø og købte 3 forskellige slags. Jeg tænkte ved mig selv, at i år ville jeg kun have et par forskellige chilier. Men så i løbet af ugen fik jeg, et brev fra en veninde med en masse forskellige tørrede chilier og en anden havde taget nogle med hjem fra Thailand. Så nu har jeg alt for mange chilier som sidste år. Men det går nok, så må man jo være lidt gavmild med sine planter og dele ud af dem.

Forspiret hvidløg

Jeg fik ikke plantet hvidløg sidste år, så jeg har fundet på noget andet i stedet. Jeg forspire nogle i lidt jord og de trives virkelig. De skal nok indhente det forsømte. Så det kan anbefales til andre.

Forspire kartofler

Jeg er også begyndt at forspire kartofler, to forskellige slags og efter en uge, er det begyndt at få de første små strittende spirer. Så gem dine æggebakke, køb nogle læggekartofler og kom i svingninger. Det ender med de mest fantastiske kartofler, som lidt af en delikatesse.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar