søndag den 25. marts 2012

Forårsdag i haven


I dag har jeg gravet i haven hos mine forældre. Det vil sige, bedene var gravede i forvejen og nu skulle de gødes og sås til. 

Jeg havde spekuleret meget over, hvad der skulle sås. Jeg har jo altid alt for mange idéer og vil så alt for meget i forhold til bedenes størrelser. Så jeg må være lidt selektiv.

I år er det indtil videre blevet til røde forårsløg, rødt glaskål, rød broccoli, mini gulerødder, bolsjestribede rødbeder og en række radiser i bedet, som senere skal plante Squash i.

I år har jeg gødet med gødningsperler. De opløser sig langsomt i jorden og giver derved gødning løbende. Det er første gang jeg prøver, at bruge den slags gødning. Så det bliver spændende at se hvordan det går.

Efter havearbejdet var jeg sulten efter frokost. Jeg havde inden da klippet purløg og det var super på en god gedeost og cammenbert. Enkelt og godt.

God fornøjelse med din egen havedag.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar