tirsdag den 20. marts 2012

Gorgonzalo, skimmelost fra løgismose og purløg

- to oste-oplevelser

I går gjorde jeg noget, som jeg sjældent gør. Jeg var i løgismose butikken. Denne butik ude i Lyngby. De havde selvfølgelig god service, som de altid har og derudover utrolig mange lækre oste.  Jeg fik straks lyst til at købe og smage dem alle. Men det ville jo nok tømme min konto og jeg vil falde om med over-oste-spisning. Så jeg nøjedes med en enkel fransk skimmelost fra komælk.

Den anden ost jeg nydt i løbet af dagen var en noget billigere, men absolut skøn alligevel. Dette var en gorgonzalo fra Rema 1000. Den brugte jeg til at grille i ovnen oven på et dejligt brød med chili på toppen. Jeg er så vild med smeltet gorgonzola specielt med chili. Det kan anbefales til alle.

Løgismose oste var ikke for sarte ostesjæle, der var smag for alle pengene. Osten var hjerteformet og efter man skar den op, løb den nærmest over på brødet. Jeg spiste osten sammen med en veninde med årets første purløg på toppen. Det var purløg fra hendes have. Det var fantastisk og begge oste-oplevelser kan anbefales.

God fornøjelse med ostene.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar