torsdag den 29. marts 2012

Let lammekølle

Jeg fandt et rigtig godt tilbud på lammekølle i Rema. Og det er bare fantastisk, for jeg elsker virkelig lam. For mig er lammekølle et must i løbet af påsken. Men jeg kunne nok godt spise lam næsten hver dag.

Lam krydres oftest med hvidløg og rosmarin. Men man kan jo også krydre med f.eks. nordafrikanske krydderier og chili.

Men jeg valgte nu, at krydre helt simpelt bare med salt! Ja det lyder måske lidt kedeligt, men det var forbløffende godt. Det tog under et minut og så kunne lammekøllen puttes i ovnen ved 210 grader ca. 1 1/2 time.

Det er en meget enkel opskrift og super lækkert kød. Det eneste man skal være opmærksom på, er at hele overfladen på lammekøllen skal være dækket med fint salt.

God fornøjelse med det enkle lam.

Eva-Andrea

2 kommentarer:

  1. Det lyder godt nok simpelt! Jeg har først fået lam efter jeg er flyttet hjemmefra fordi min mor ikke kan lide det, og jeg synes det smager helt fantastisk, men jeg har endnu ikke prøvet at lave det selv.
    Hvordan skærer man den ud? I lunser eller er der en teknik?

    Didde

    SvarSlet
  2. Hej didde
    Jamen jeg pleje, at skærer men der kan da godt være en teknik, som jeg ikke lige kender:)
    Og lammekølle er ret let men det tager jo tid.
    De bedste hilsner
    Eva

    SvarSlet