onsdag den 11. april 2012

Aprilhavevandring

-          rabarber, drivhus og regn



Jeg var på havevandring i mine forældres regnvåde have hertil morgen. Det er en god start på dagen, specielt når dagen ellers bliver stillesiddende med studiebøger og artikler.



Rabarber

Jeg har passet på rabarberne i haven. Jeg har sat krukker over dem, så de bedre har kunne holde varmen. Det har de godt kunne lide, og er vokset godt til. Efter jeg så også har gødet dem, er de vokset endnu bedre, specielt i forhold til, at vi kun er i april.



Timian

I drivhuset har jeg plantet to slags timian ud. Det er nogle rimelig store planter, som jeg fandt i Rema for nylig. De kostede vist 25 kroner stykkede. Det ene er en almindelig timian og den anden er en citrontimian. De dufter skønt og er faldet godt til i drivhuset. Jeg har plantet dem tidligt, for senere på sæsonen, vil de få meget konkurrence, af de andre drivhusplanter.



Hvidløg

Der er selvfølgelig også hvidløgene, jeg plantede sidste år. De er også vokset godt til og de står og ser godt ud i et ellers rimelig bart drivhus. Når tomatplanter, chilier og andet så er vokset lidt til og pladsen bliver mere træng, kan hvidløgene så høstes og give plads til de nytilkommende planter.



Akelejer

April har måske været kold, men akelejerne er nu alligevel vokset godt til. Her er de vokset frem i et bed, hvor de aldrig er blevet sået. Men sådan er det med akelejerne. De vokser hvor de vil. De spreder sig hvor de kan. Så de skal også lues væk delvist, hvis ikke de skal spredes til resten af haven.



Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar