lørdag den 14. april 2012

Den hurtigste kylling i ovnen

Økologisk kylling er noget som er svært, at finde skåret ud. De fås næsten altid kun som hele, men nogen gange skal man bare bruge et mindre stykke. Men i denne uge, fandt jeg økologiske kyllingebryster i køledisken hos rema, og de var endda på tilbud. Og så slog jeg til.

Jeg lavede dem indbagt helt enkelt bare med en anden ingrediens. Det var tilgengæld et blandingskrydderi. Sådanne krydderiblandinger er så smarte, når man har travlt. Så skal det bare drysses over eller i, og retten er færdigkrydret.

Kyllingebrysterne blev efter krydring, pakket ind i sølvppapir og sat i ovnen i et ildfastfad ved 200 grader 1/2 time.
Det var afsindigt let at tilberede.

Krydderiblandinger

Man skal dufte og smage sig frem, når man enten køber eller mixer en krydderblanding og det er vigtigt først, at gøre sig klart, hvad man vil bruge det til eller i.
Ellers kan man let ende med, at have en masse ubrugte krydderi som vælter rundt i ens køkkenskabe og tiltrækker møl.

Jeg tager altid lige en snak med min krydderimand i torvehallerne. Han kan altid give anbefalinger og råd med på vejen, når jeg skal prøve noget nyt.

God fornøjelse med kylling og blandingskrydderier.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar