fredag den 6. april 2012

En rest lammekølle, grønsager og en dressing.

En rest lammekølle, grønsager og en dressing.
Hvis man har en rest lam tilovers her i påsken, er denne let hurtig at ryste sammen. Jeg havde selv en rest lammekølle, efter jeg havde lavet en new zealandsk lam, jeg havde fundet til billige penge i Rema. Resten af kødet er blevet spist med denne dressing.

Jeg har jo her op til påsken lovet, at komme med inspiration til, hvordan man nedsætter madspildet. Da man her i påsken madspilder for 1,5 milliarder i Danmark.


Opskrift på dressing/dip til lammet:

Tahin 2 tak., ca. 100 gr. Græsk yoghurt eller ricotto og vand for at give den rette konsistens.
Bland tahin og græsk yoghurt. Der efter tilsættes vand, så blanding får den rette konsistens, som er mere flydende.

Nu skæres der nogle grønsager ud og lammekødet skæres ud i mundrette stykker.
Dyp kød og grønsager i dippen og spis. Man kan tilføje lidt salt til dippen, det er ikke nødvendigt efter min smag.

God fornøjelse med lammekøllen og dippen.

Eva-Andrea

1 kommentar:

  1. Sikke en dejlig Påske-rest, Eva-Andrea! Godt du sætter fokus på Påske-madspild.

    KH og fortsat en god Påske,
    Selina

    SvarSlet