tirsdag den 10. april 2012

Planter i vindueskarmen

I øjeblikket optræder et fænomen, som kaldes en overbelastet vindueskarmen. Det lyder måske kryptisk, men det er faktisk et meget ligetil fænomen, min stuevindueskarm indeholder nemlig helt utrolig mange planter.

Planterne er vokset ret godt til og som virker til, at længes efter sommeren og mit drivhus.
De trænger næsten alle til omplantning. Det gælder alle tomaterne og de fleste chilier, dværg peberfrugten.

Der er også en slyngsquash, som på en uge er vokset alt for meget, til at den passer i mælkekartonen, hvor den står. Nu passer den nok bedre til en græsk yoghurt "spand". Sådan en har jeg heldigvis på lager.

Jeg har dette forår, besluttet kun at bruge genbrugsbeholder til at forspirer i. Det har medført, at jeg aldrig har været så glad og skænket mit affald så mange tanker. Når jeg skal til at smide en dåse, karton eller boks ud, tænker jeg lige en gang mere. Beholderen får lige et blik mere og jeg overvejer, hvilken en plante, der mon tro ville bo godt i den.
Det er en god øvelse, man bliver opmærksom på, hvor meget man smider ud og man får nogle utrolig billige plantepotter ud af det.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar