søndag den 20. maj 2012

Ukrudtsmiddag



Ukrudt er gratis og fantastisk

Jeg og en veninde har ofte fredagsmiddage. På det seneste er vi begyndt at tilberede fredagsmiddagene af ukrudt. Vi finder ukrudtet i vores egen have og vi samler det rundt omkring. Fredag havde jeg travlt med at læse til eksamen, så min fredagsmiddagveninde, havde lavet middag til mig. Middagen bestod stort set kun af ukrudt og det smagte helt vidunderligt.

Ukrudtsmenu og gederams

Der var en brændnællesuppe, en tærte med skvalerkål, løgkarse, vejbred og selvfølgelig en æggemasse og tærtebund. Derudover var der en omelet med gederams. Jeg har aldrig smagt gederams før og de står ellers over det hele om sommeren. De smager fantastisk og meget krydret. De skal bare skrælles og koges, før de spises. De skal skrælles som hvideasparges. De er fantastiske, for de giver meget smag til retten, man bruger dem i. Så det er bare om, at komme i gang med at samle.

Brændnællesuppe

Brændnællesuppe er efterhånden blevet en af mine ynglings supper. Brændnæller har en meget karakteristisk smag. Suppen kan bestå helt enkelt af løg, lidt kartofler(for at tykne suppen), salt, peber, olie/smør til stegning, boullion, lidt sødmælk og en masse brændnæller. Men det kan man variere i det uendelige. Brændnæller er også godt sammen med ingefær og kokosmælk.

God fornøjelse med Ukrudtsmiddage.

Eva-Andrea    

1 kommentar:

  1. Meget inspirerende! Jeg har mange gange tænkt på at lave noget med brændenælder, men bliver altid bekymret for, om nu en hund har været forbi brændenælderne før mig :-D

    Skvalderkål kan min have til gengæld godt bidrage med *sigh*

    SvarSlet