torsdag den 28. juni 2012

Indisk tomatsovs, kartoffel-linsesalat og frisk pasta


-vegetarmiddag?

Jeg elsker grønsager, men jeg har aldrig lavet en vegetarmiddag til mig selv. Der er altid kød, fisk eller æg involveret i de middage, som jeg svinger sammen. Men ikke i går, jeg skulle prøve silketofo og grønne linser, og glemte simpelhen at købe kød. Dog skal jeg indrømme, at jeg efter middagen stegte en portion karmuslinger. Jeg har næsten glemt alt om karmuslingerne, som jeg tidligere  på dagen havde taget op fra fryseren.

Opskrift på indisk tomatsovs

1 dåse tomater, 1 spsk. Graham Masala, 1 fed hvidløg, 1 løg, 1 spsk. Olie, 200 gram silketofo, chili efter smag, salt og peber.

Tofoen skæres i mindre stykker. Pil løget og hvidløget og hak begge dele fint. Hæld olie i en gryde og tilføj løg, hvidløg og krydderierne. Svits det et par minutter ved høj varme. Tilføj tomaterne og tofoen. Lad det nu koge ind ved lavere varme. Smag til med salt og peber efter omkring 10 minutter.

Server det til pastaen(frisk pasta fås til billige penge i rema i denne uge) og linsesalaten. Det er dejlig mættende og en krydret kombination af retter.

God fornøjelse med vegetarretterne, selvom kød også er skønt.

Eva-andrea




Ingen kommentarer:

Send en kommentar