tirsdag den 10. juli 2012

Melonsalat



-søde søde meloner hmmm

Jeg var på indkøb i dag og fandt de mest velduftende netmeloner længe. Jeg påpegede, at de duftede himmelsk over for en medarbejder lige i nærheden. Han lyste helt op, og med et stort smil sagde han: ”ja de smager også rigtig godt”. Jeg så muligvis lidt skeptisk ud, for han skyndte sig at påpege, at det var altså ikke bare var noget han sagde, for det gjorde de altså. Og med sådan en skøn melonduft, troede jeg absolut på ham. For princippet er for frugt, som ved så mange andre madvarer: dufter det godt, smager det godt.

Da jeg kom hjem, lavede jeg denne lidt atypiske melonsalat. Den fungerer kun, hvis melonerne er modne og sødmefulde. Salaten er salt, sød og stærk.

Opskrift på melonsalat

½ netmelon(fås på tilbud i rema i denne uge), 1-2 chorizo pølser som er beregnet til grill(fås også i rema), chili syltet eller frisk og saltede græskarkerner(fås på tilbud i rema i denne uge).

Halver melonen, ud med frøene, skær melonen i både og af med skalen. Skær melonen i mundrette stykker og skær pølserne i skiver og steg dem på panden til de har fås en god farve(et par minutter på hver side ved høj varme). Hak chilien og bland det hele godt sammen. Det er nu klart til servering.

Det er en god forret, men kan også være en hovedret når der eventuelt serveres brød til.

God fornøjelse med melonsalaten.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar