mandag den 6. august 2012

Egne tomater


- en fantastisk gul sort

Der er bare noget helt vildt vidunderligt over sine egne tomater. Jeg har for et par dage siden plukket de første modne tomater. Det er en gul sort, som jeg ikke har haft før. Jeg tror nok de hedder uri- kirsebærtomat. De kan anbefales på det kraftigste. De smager dødgodt. De er lidt frugtagtige, syrlige og bare enormt lækre. Dem burde jeg have dyrket noget før. Lang tid før, for det er bare en ultra lækker sort, så jeg besluttede i går at tage en masse frø, så jeg kan give sorten videre til andre, som kunne tænke sig en utrolig lækker drivhustomat næste år.

Så hvis der er nogen, som vil have nogle frø, må de lige kontakte mig.

Sorten er meget livsdygtig, og kan blive kæmpe stor, hvis man lader den. Og giver et stort udbytte. Den kan på det kraftigste anbefales.

God fornøjelse med tomathøsten

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar