lørdag den 15. september 2012

Madtjenesten



- en lille oase

 Tidligere på ugen havde jeg en ret lang dag, og da jeg havde fri kl. Halv otte, var jeg ret flad og temmelig sulten. Min kæreste som arbejder samme sted som mig, inviterede mig ud og spise. Vi arbejder i Nordhavn, så der er nok at vælge i mellem. Vi gik ned til et nyt sted, som han har fundet, Madtjenesten. Det er et lille sted, som ikke er voldsomt prangende, men det så rart ud. Der sad to fyre og hang i stolene ude foran. De så ud som om, de konkurrerede intenst i hvem, der kunne smelte mest sammen med deres magelige stole. Da vi traskede ind af døren, blev jeg overrasket over det store udvalg den lille butik kunne rumme. Både salatboxe indhold efter eget valg, forskellige slags kød på spyd, husets burger, sandwiches, vine, lemonader, varme aftenretter og lidt til.

Jeg måtte derfor lige bruge nogle minutter på, at bestemme mig for, hvad jeg skulle spise. Det var mange ting for min trætte hjerne, at skulle tage stilling til.

Jeg endte med at vælge en varm aftenret. Den bestod af en simreret med oksekød, en mos og en salat af bløde aubergine, græskarkerner og frisk spinat. En virkelig dejlig kombination og ikke fancy, men en ret man selv kunne have lavet, hvis ikke man havde arbejdet til så sent. Det var bare en rigtig god madoplevelse, som at komme hjem til mors madgryder på en god dag. Retten kostede 85 kroner, og jeg fik det varmet på stedet. Vi spiste ved deres træ langbord i den lille butik. Langbord er måske et stort ord, at bruge, men hyggeligt var det, med en bænk med puder, en blomst og med en opslagstavle, der indeholdte en blanding af opslag om ferielejligheder, salg af lejligheder og fotografier.

Et rigtig dejligt sted, smut forbi en dag, hvor du føler dig mat i sokkerne og har brug for en god bid mad. Forresten er betjeningen flink og frisk, selv lige før lukketid. Vi var der tyve i otte, de lukker klokken otte, men der var ingen hastværk fra deres side.

Eva-Andrea

2 kommentarer:

  1. Uhm, hvor lækkert og efterårsagtigt - jeg har ikke fået simreret på restaurant før, bortset fra i udlandet, men det er jo egentlig et oplagt valg, med den årstid vi går i møde. Og lækkert!

    - Anne

    SvarSlet
  2. Ja simreretter er oplagt at vælge, når man spiser ude, for det tager jo lang tid at tilberede selv, så det er ekstra bonus, når nogen gør det for en...

    Eva-Andrea

    SvarSlet