tirsdag den 9. oktober 2012

Drivhuset i oktober

 
-vindruer, tomater, chilier, majs og bønner


Lige nu er der stadig meget at plukke i haven, selvom det godt kan virke som om at vinteren er komplet over os.

Mit drivhus har set bedre dage, det indrømmer jeg. Men der er stadig tomater der skal plukket og masser af chilier som modner på planterne. Tomaterne kom i en rispilaf og en af de bedste af slagsen.
Bønneplanterne i drivhuset har stadig massevis af bønner, men planten er begyndt at tabe nogle af bladene.
Jeg fandt endda også en agurk i drivhuset. Det bliver nok en af sæsonens sidste, men det er også okay. Den endte sine dage i en tzatiki og det var dejligt, for det minder mig om sommer.

Majs planterne på friland har det stadig godt og majsne modner stadig. Jeg har spist de første og de er bare skønne og saftige. I dag høstede jeg de første vindruer. De er også på friland og ret lækre.

Alt i alt var det en god oplevelse, at have været i drivhuset og haven. Men jeg glæder mig alligevel til næste sommer allerede. Der er flere fantastiske dufte i luften. Men efteråret kan også nogle ting.

God fornøjelse med jeres efterårs haver og naturoplevelser.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar