onsdag den 27. marts 2013

Portvin og ost

-lige til påskebordet
Jeg var til ost og portvinssmagning tidligere på året. Det var ret vidunderligt. Jeg synes portvin og ost generelt passer fantastisk sammen. Hvis man skal holde ostebord her i påsken skal man ikke snydes for denne oplevelse.
Det behøves ikke være så svært, at finde en god portvin. Torben fra drikportvin.dk som jeg nu har hørt oplæg af flere gange siger, at generelt får man hvad man betaler for, når det kommer til portvin. Så med den reglen, kan man sige at det kost kan betale sig at slippe en hundrede lap for en flaske.
Jeg fandt en flaske portvin,quirta do grifo LBV , til 119 kroner i Rema 1000. Det er ikke et hus jeg havde smagt før, så det var en satsning. Men det var en dejlig smag, dog en lidt spruttet duft. Men med en terroir president ost(også fra Rema i denne uge) til, blev portvinen kun bedre. Det bragte virkelig sødmen frem i smagen. Så prøv dig frem med nogle portvinene og nogle oste du kan lide. Jeg lover, der er nogle gode smagskombinationer gemt der.
Sammen med osten kunne man enten have et godt brød, men knækbrød er også godt. De har nogle smalle rigtig lækre knækbrød som standard vare i Rema.

God fornøjelse med påskebordet, nu med ost og portvin.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar