søndag den 14. april 2013

Fællesarbejde, fiberdug og vandmelonsradiser

Sæsonen er skudt igang!

Så er havesæsonen for alvor skudt igang! Igår var jeg til fællesarbejdsdag i skovmosen nyttehave. Det var ret hyggeligt. Til arbejdsdagene får man altid talt med en masse og jeg fik også stukket en græsplæne. Derefter var der min egen have som skulle graves, gødes, der var kartofler og løg som skulle sættes. Det endte dog med at kun omkring en tredjedel af min haven blev gravet og gødet. Men kartofler og skarlotteløg blev lægt. Der blev tilmed læg hestebønner, vandmelonsradiser og pak choi. Hele molevitten fik fiberdug over, så det kan få en lun begyndelse, radiserne ikke kan ædes af jordlopper samt bønnerne ikke blev spist af fuglene. Man kan ikke andet end elske fiberdug! Selvom det er lidt grimt..en nyttig grimling.
Vandmelonsradiserne er fantastisk flotte i følge hjemmesiden-Albinusfrø
, hvor jeg har købt dem. Så nu glæder jeg mig til at trække dem op af jorden. Albinusfrø har mange spændende frø, så smut forbi siden, og se om der er noget som du kan bruge.
Næsten alle mine krydderurter er gået ud i vinter. Så der blev også sat en timian, citrontimian og rosmarin.
I næste uge skulle det blive 14 grader. Det skal nok blive et godt forår, foråret gemte bare det bedste til sidst.

God havebegyndelse og husk fiberdugensmirakler.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar