torsdag den 27. juni 2013

Frisk fisk


-Det er sagen

Det smagte bare skønt og så med den udsigt..
Min kæreste og jeg var på en skøn taverna forleden, som ligger få meter fra havet, da vi var på Lesbos. Man sidder mellem palmer og kan nyde udsigten. Ved tavernaen er der en pool, man frit kan benytte, hvis man skulle få lyst til det før eller efter maden. Spisekortet er typisk græsk, men pasta er dog også en mulighed. Dagens fisk blev mit valg, for når man er så tæt på havet, ville alt andet være skørt.
Jeg blev inviteret med ud i køkkenet, for at få et kig på fisken, der var at vælge imellem den dag. Jeg kunne vælge mellem en dorade eller en bras.
Hotelejeren Aphrodite forklarede mig, at fiskene var fanget om morgenen og de havde hentet dem i havnen i Molivos. Fisken var grillet serveret med en salat og citronsmørsovs. Min kæreste fik græske kødboller med kartoffelmos. Han så glad ud, mens det gled ganske hurtigt ned. Jeg nåede ikke at smage, før alt tallerken blev skrabet med gaffel.
Græske kødboller med kartoffelmos
Jeg fik et glas retsina til maden og det var klart en af de bedre retsinaer, som man kan få. Dette sted kan absolut anbefales. Hotellet hedder Aphrodite hotel og ligger mellem Molivos og Eftalou(for resten kan man bade i varme kilder i E
ftalou og det er vidunderligt) helt nede ved kysten. De har et kæmpe område ved hotellet som er fyldt med palmer, så der er der usædvanligt grønt på denne årstid. Man skal ind i igennem en marmordekoreret reception, forbi et sofaområde, med den slags sofaer man aldrig kommer op af. Derefter er der en glasfacade, som man går igennem og derfra kan man se tavernaen lige ved hotellets store swimmingpool og vandsportsudstyr. Det er et af de få topmoderne hoteller på Lesbos. De har det hele. Men egentlig skal man tage forbi en aften, bare for at få den friske grillede fisk.
Det er en ret som smager lige så godt, som den er enkel. De har også en facebook side, søg på Aphrodite hotel og så kommer de op.

God fornøjelse med middagen.

Eva -Andrea 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar