mandag den 8. juli 2013

Den første bønne og et fint drivhus


Den første bønne
Så er drivhuset blevet fint igen efter at have været helt vildt efter min seneste ferie. Planter er blevet rykket ud i haven, nogle er blevet revet op, andre er blevet stuset, den ene chili har fået en ny og bedre plads. Derudover er der kommet nye krydderurter til både dild, persille og grapefrugtmynte er blevet sat i drivhuset. Det er det vidunderlige ved drivhuse, der er mange sæsoner. Man kan nå mange forskellige urter og salater igennem i løbet af en sommer. Jeg har igen i år nogle bønneplanter i mit drivhuse, for det forlænger lige sæsonen omkring en måned på hver side. I går plukkede jeg den første bønne og der er mange flere på vej. Plantere blomster helt overdådigt og det ser så kønt ud. Nu er planten endda kravlet ud af vinduet, den lader sig ikke begrænse af drivhusets vægge, næ nej den vil frem i verden. Så det kan jeg kun anbefale. De kan let vokse sammen med tomatplanterne og slynge sig om dem, uden at det er tomaterne til skade. Men gør også plads til krydderurter, for så er du sikret et orgie af urter hele sommeren både til dig og dine venner.
 
Eva-Andrea


Ingen kommentarer:

Send en kommentar