lørdag den 17. august 2013

Zunino

-De italienske delikatessers højborg

Man får lyst til at smage en af hver
Jeg elsker bare delikatesse butikker, man kan gå på opdagelse i glas, dåser, flasker og beundre små lækkerier på køl. Det er netop sådan en butik Zunino er. Det er et skatkammer af smage. De har produkter, som man gerne vil tage langt for at smage. De importere selv de fleste af deres produkter fra Italien og det skal vi være glade for, det er nemlig lækkerier!

Skøn vinlagret ost

Jeg er personligt meget glad for en ost lagret i rødvin. Den har en smuk mørk farve på yder siden og en skøn let rødvinssmag. Udover en masse oste er der selvfølgelig også en masse salamier og skinker.

Syltede ferskner & mustardel

Flere skønne flasker og glas jeg bare må prøve en dag.
Zunino har også usædvanlige og spændende konserves en masse forskellige oliven, tapenader, pureer, olier, eddiker og syltede frugter. Jeg er helt vildt med deres ferskner i rødvin. De er røde som en mørk rosé og har en usædvanlig og delikat smag. Alle skulle have lov til at smage dem. Jeg fik også prøvet Zuninos mostardel som er en dressing blanding. Så selv de travleste folk, kan få en skøn salatdressing. Den har en sød-syrlig smag og en intens frugtsmag. Så har du travlt, men vil have en god salat, så hav denne mostardel på lager, så er du sikret en god dressing. Zunino har også en hjemmeside, hvor man kan bestille disse og andre af deres produkter www.zunino.dk

Dagens delikatesser & catering

Små delikatesser lige til at sætte tænderne i...
Hvis du er en af de travle, så er denne butik også noget for dig. For de har en masse forskellige små retter til din middag. De har nogle faste retter såsom deres rejesalat med store rejer, citron marinerede laks og vitello tunnato. Det hele er tilberedt fra bunden og det smager bare som det skal. Dette er mad man bliver glad og mæt af. Så hvis ikke man er en haj i køkkenet, kan man få hjælp her, når man har gæster. Hvis man bare skal have et par venner på besøg, kan man komme forbi og købe lidt af hvert. Hvis man skal have et stort selskab, har Zunino også catering.

Jeg har tidligere prøvet deres catering og det er skøn mad, man husker. Jeg kan stadig huske den gravede laks, kyllingen med mozzarella, stenbider rognen og citrontærten jeg fik til min konfirmation og det er lidt over ti år siden.

Her kan selv den kræsne vinsmager finder noget.
Vino & grappa

Zunino er dog ikke bare mad, næ nej de har også et stort udvalg af vine og grappaer. Zunino er ejet af Elvio og Anne. Anne er kok og Elvio er vintjener. Derfor har de en dobbelt ekspertise. De har et utal af vine fra Italien, som de selvfølgelig også selv importere. Elvio kommer oprindeligt fra Italien og Elvio og Anne har mødt de fleste af producenterne. Deres vine kommer primært fra Piemonte, Toscana og Friuli. Derudover har de stort kendskab til grappaens verden, de har altid 30 forskellige på lager og de holder da også grappasmagninger i ny og næ.

Jeg kender ikke ret meget til grappaer, men jeg får lyst til at smage det hele og vide det meste, når jeg ser alle de mange flasker og deres forskelligheder.

Hos Zunino er der stor madglæde, stort engagement og dette gennemsyre alle deres produkter. Derfor kan jeg kun anbefale denne lille italienske delikatesse butik i Rungsted på Pennehave 10.

God fornøjelse med delikatesserne fra Zunino.

Eva -Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar