mandag den 17. februar 2014

Chilierne er i live!

Det ser ikke vildt ud endnu´...
-de er i live i drivhuset hurra!

Ham her er faktisk også stadig i live..
Søndag var jeg i drivhuset for første gang i år. Det var en usædvanlig skøn oplevelse. Det skyldtes, at da jeg var i gang med at rydde for sidste års visne tomat- og chiliplanter, opdagede jeg at flere af chiliplanterne stadig var live. I hvert fald mindst fire af dem var helt sikkert i live. Så de blev klippet ned, vandet og fik endda lidt flydende gødning. Vand og gødning skulle vække planterne fra deres vinterdvale. Derefter kan man bare holde øje med dem og håbe på det bedste.
Derudover er jeg lige gået i gang med at spire chilier i vindueskarmen, så hvis chilierne ikke klare det i drivhuset, har jeg en backup. 
Hvis man har nogle chilier, som har overvintret, så kan man få chilifrugter allerede i april, hvis man er heldig, så det er en mægtig fordel. Jeg håber, at jeg bliver så heldig i år, for det har jeg ikke prøvet endnu.


Chilierne ser jo ikke ud af noget lige nu, det ligner næsten noget som skal på kompostbunken, dog ikke helt alligevel. De er grønne og saftspændte, så de er i live. Om en måned burde de have de første spire.

God fornøjelse med de første havedage, det liver en op og man får et lille sus i maven,
når man finder noget uventet i haven.

Eva-Andrea


Ingen kommentarer:

Send en kommentar