lørdag den 22. februar 2014

Forårsprojekter i min vindueskarm

 -ærteblomster, chili, seks slags squash og to slags jordbær

Forspiringen er begyndt i min vindueskarm, for nu er det tid, foråret venter lige om hjørnet.

Seks slags ærteblomster
Jeg har sat seks slags ærteblomster, dem har jeg ikke dyrket fra frø før, men de er så utrolig kønne og giver et hav af blomster, hvis man bliver ved med at plukke. Derfor skal de prøves i år. Jeg er til de effektive, smukke og let-dyrkbare blomster. Ellers har jeg jo primært en urte- og grønsagshave.

Seks slags squash 
Jeg har også plantet sig seks forskellige squashsorter. Jeg er vild med squash, så det bliver fantastisk, at have noget at vælge imellem, når der skal laves salater, bagte squash, squashsuppe og stegte squash i smør.

Jordbærplanter
Jordbære har jeg også plantet både almenlige og smagsfulde skovjordbær. Der skal nye jordbær planter i nyttehaven i år, men jordbær planter er så forfærdelig dyre at købe på planteskolerne. De bliver udroet i min vindueskarm, skal i plantebørnehave i drivhuset, før turen går til jorden i min nyttehave.

Tomatfrø fra sidste år
I dag skal der plantes to slags tomater, som jeg har gemt frø fra i sommer. Jeg havde en uhyre smagsfuld lille orange tomat, den skal jeg have to planter af i år, jeg kunne ikke få nok af den gode smag og de fungerede også godt efter en tur i fryseren. 
Jeg mangler kun nogle chilifrø af aji typen, men ellers er alt plantet. Aji chilier har den skønneste smag af frugter og er middel af styrke, det er den perfekte kombination. Nu skal jeg bare vente tålmodigt, på de små spire springer op af jorden.

God fornøjelse med dine egne forårsprojekter

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar