onsdag den 12. marts 2014

Chilierne spirer

Jeg behøves næsten ikke sige, at min vindueskarm spirer videre. Nu er det chilierne som er kommet på banen, både apache og thaichilier er godt på vej. Apache er min brors frø og der er de første fire spirer kommet til verden. Thaichilifrøene er købt og der er én chilispire. Det står altså stadig 1-0 til hjemme-høstede-frø.

Squashspirer snart squashplanter
Squashspirene er godt på vej til, at blive squashplanter. De har alle fået de første to blade udover deres kimblade. Et blad mere og så burde squashplanterne være klar til plante-børnehaven i drivhuset. Dog måtte nattemperaturen godt være lidt højere, når squash planterne skal videre i livet.
Ærteblomster
Ærteblomsterne/ lathyrus er også begyndt spire og har nogle smukke let krøllede blade. Jeg glæder mig sådan til, at jeg kan plukke og plukke af velduftende lathyrus.

God fornøjelse med det mest fantastiske marts-forår.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar