tirsdag den 18. marts 2014

Radiserne har set dagens lys



De er da ret smukke og de kommer til at smage godt!
I mit drivhus har jeg sået radisefrø den 28. februar og i denne weekend var de spiret frem. De første små kimblade står og stritter på den ellers meget nøgne jord.  Der går nok tre-fire uger, før jeg kan høste årets første radiser. Jeg har sået tre forskellige slags. De er både forskellige i form og farve. 

Spinaten er også begyndt at spire i drivhuset. Det er en grøn og rød spinat, de første kimblade er dukket op. Drivhuset kan man bruge til at så tidlige grønsager, som vokser hurtigt. På den måde, kan man bruge drivhusets beskyttede klima til at få nogle tidlige radiser, spinater og salater. Alt dette kan høstes, før chili- og tomatplanter skal i det varme drivhus. Jeg kan højst sandsynlig høste den første salat fra drivhuset i april.

God fornøjelse med marts spirerne.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar