onsdag den 23. april 2014

Prinsessebønner fra Frøsamlerne


-bønneprojekt afsnit 1
Jeg blev fornyeligt medlem af Frøsamlerne og tilmeldte mig i den forbindelse et spændende projekt om, at bevare og berede gamle bønne og ærte sorter. Det er et spændende projekt, derfor har jeg nu hoppet med på bønneprojekt-vognen, et lille stykke af min have er nu græsrods genbank og skal være med til at bevare nogle bønner. Jeg har fået tilsendt en portion "prinsessebønner". Det er en fin lille brun bønne, som egner sig til at tørre eller spise friske dog uden bælge. Derudover skulle de være gode at salte. Jeg har aldrig hørt om salte bønner før, men måske er det i år, jeg skal prøve at salte bønner.  
Halvdelen af min portion bønner er plantet i mit drivhus, så jeg kan fremme væksten. Den anden halvdel af bønnerne, skal plantes i jorden, når den er lidt varmere. 
Prinsessebønner skulle være gode i gryderetter, så det bliver det nok til senere på sæsonen. Hvordan de udvikler sig og hvad jeg anvender dem til, kan I følge med i her på bloggen. 

God fornøjelse med haveprojekterne.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar