tirsdag den 29. april 2014

Radiser, klematisblomster og vinplantespirer

-forsommer i april
Det er da ret smukke radiser.

Kalenderen viser slutningen af april, men naturen opfører sig som om, det var i slutningen af maj. Jeg har hivet de første radiser op i dag, de er både lyserøde og mørke lilla.
De blev sået tidligt i mit drivhus, derfor kan de allerede høstes.
Kirsebærtræerne og rhododendronbuskene blomstre alle. Mirabeltræerne er afblomstret, for de satte allerede blomster i slut marts. Kort sagt er det et skønt forår, man kun kan glæde sig over.
En fin lille kartoffelspire



Den første kartoffelspire
I weekenden lagde jeg kartofler i nyttehaven. Det er alt for sent i forhold til, hvor godt vejret har været, det er jeg klar over. Men sådan er det blevet, tilgengæld har halvdelen af kartoflerne fået fiberdug, så de bedre kan holde varmen og udvikler sig hurtigere. Så min optimistiske prognose siger, de første nye kartofler kan høstes i midten af maj.
Dog står der en spirede kartoffel i mine forældres have. Der sat jeg nemlig en lille portion kartofler i begyndelsen af april. Det er spændende, hvor der kommer kartofler først.



Vinplantespirer og klematisblomster
Vinplanten på terrassen er allerede i gang med at springe ud, det selvfølgelig tidligt, lige som resten af naturen. Vinplanten giver store mørke druer, de modner ikke hvert år, men sidste år gav planten flere store klaser. Man skal lue ud i klaser og blade i løbet af sommeren.
På terrassen er klematisen også begyndt at blomstre, den har smukke sart lyserøde blomster. Det er et forår, som man kunne forveksle med forsommer.



God fornøjelse med det skønne forår.



Eva-Andrea


Ingen kommentarer:

Send en kommentar