onsdag den 14. maj 2014

Dagens grønne indslag

Vilde valmuer på øen Lesbos.
- valmuer
Jeg er havedyrker og er ivrigt optaget af urter, grønsager, bær og frugter. Men ved ikke så meget om blomster, jeg synes bare det er nogle smukke nogen som jeg har lyst til at plukke og putte i en vase. Men valmuer dem er jeg vild med.
Jeg elsker valmuer i haver og jeg elsker dem i hegn og krat. Valmuer har en utrolig mangfoldighed i både former og farver. Samtidig er det en skrøbelig plante som ikke rigtig kan plukkes.
I min nyttehave er der en del valmuer som sår sig selv og jeg lader nogle stå, de har faktisk fået en halv række. Dog er de danske valmuer ikke sprunget ud endnu, så denne valmue er fra Grækenland hvor de står i alle vejkanter i øjeblikket. Det er et utrolig smukt syn.

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar