fredag den 16. maj 2014

Tomater i drivhuset

Nybegynder i drivhuset
- fra forår til forsommer

Nu er det magiske øjeblik her, foråret er nu officielt gået over i forsommer. Hvordan ved jeg så det? Jo det er let nok. Tomatplanterne skal i drivhuset nu, det er startskuddet for sommer i drivhuset. Det er der flere grunde til. For det første er tomatplanterne i min vindueskarm efterhånden for store til deres halve mælkekartoner. For det andet så er drivhuset rigeligt varmt nu. Jorden er varm og nætterne derinde har også den rette temperatur. Så går begyndte udplantningen, de første tre kartoner med tomater blev tømt og planterne blev sat i drivhuset.

Husk at vand
Før man sætter tomaterne ud skal de vandes rigeligt. Når tomaterne er blevet klemt ud af deres kartoner og gravet ned i noget gødet jord, skal de så have rigeligt vand igen. De
Agurken i drivhuset
tte er vigtigt, for de små tomatplanter ligner måske kæmper i vindueskarmen, men i drivhuset er de altså nybegyndere. De skal lige vende sig til de nye omgivelser, så man skal hjælpe dem lidt på vej med rigeligt vand, gødning og god jord.

Agurker i drivhuset
I slutningen af april, var jeg så våget at jeg satte agurker ud i drivhuset. De har det faktisk ret godt, De vokser ikke så hurtigt lige nu, men har sat mange blomsterknopper, så jeg tror de trives.

God fornøjelse med drivhusets glæder.

Eva-Andrea


Ingen kommentarer:

Send en kommentar