mandag den 26. januar 2015

Altanprojektet: Syning af planteposer

-Tak til svigermor
Efter jeg er påbegyndt altanprojektet har jeg fået en masse inspiration og gode råd til, hvad og hvordan jeg kan gøre det. Jeg har skrevet med flere havekyndige fra hele landet og fået en del råd.
Gitte har bl.a. givet mig idéen: ”hjemmesyede planteposer”.
Det kan være en billig løsning i stedet for en dyre potter. Man kan bruge en gammel voksdug eller stykker voksdug liggende, så kan de sys om til nogle rigtig smarte planteposer.

Det ville være mere end at pynte på sandheden, hvis jeg sagde, at jeg er en god syerske. Så jeg har allierede mig med min svigermor Pia. Hun er virkelig god til at sy og et par planteposer er ”piece of cake” for hende. Hun har også en del stof på lager, så der var selvfølgelig også noget voksdug.
Så i weekenden gik det løs. Det endte med en stor blåmønstret plantepose, hvor der kan være plads til lidt af hvert. Hankene mangler stadig, men når de er på, så kommer den selvfølgelig på bloggen.

Personligt design -udnyt pladsen optimalt
Planteposen er firkantet, for det passer bedst til min altan. Planteposens hjørner bliver stivet af med bambuspinde. Det gode ved hjemmesyede planteposer er, at de er billige og de kan designes efter din altan, så du kan udnytte pladsen optimalt.
Voksdug kan være dyrt, men er du heldig, så finder du en billig rest, finder et stykke i gemmerne eller måske finder du en gammel voksdug i den lokale genbrugsbutik.

Det kan være en god idé, at stille sin planteposer ovenpå noget, for at skabe luft under.

God fornøjelse med syning af planteposer.


Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar