lørdag den 14. februar 2015

En spændende japansk urt & en russisk tomat

-Et frøbrev fra en frøven
En lille guldgruppe af frø.
Igår fandt jeg endnu et frøbrev i postkassen. Det er en fabelagtig oplevelse, når der ligger et brev i postkassen med et spændende frø.  Man bliver ganske enkelt i godt humør og jeg kan flyve op ad trappen af bar spænding. Jeg har lyst til at stoppe op midt på trappen og hive brevet op. For det er så spændende, hvilke sjove frø ligger bare og venter på at springe op af konvolutten? 
Der var fantastiske frø, som en havedyrker kan drømme om. Jeg så et madprogram, hvor de anvendte den japanske krydderurt shiso. Siden har jeg gerne ville dyrke denne japansk. I frøbrevet var de så i form af nogle små sorte frø. De er straks kommet i jorden i vindueskarmen.
Der var også nogle tomatfrø med til tomatsorten Anna russian, som er nogle store nærmest hjerte formede tomater. De er vanvittig kønne og jeg har gerne ville dyrke dem i flere år. De er selvfølgelig straks kommet i en potte i min vindueskarm. Stort tak til Birgit for alle frøene :)

God for-forårs-weekend


Eva-Andrea  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar