søndag den 29. marts 2015

At være ting-finder og en bytter

-kan det bruges i byhaven?
I midten af januar besluttede jeg mig for, at skabe projekt "altan på 0-budget". Det har gjort, at jeg er blevet en ting-finder og en bytter. Jeg har byttet mig frem til alle mulige frø fra have-glade kvinder i hele Danmark. Det er ikke fordi, at jeg ikke vil have frø fra mænd, men det er endt med kvinder, som har sendt frø til projektet.
Man kan være ting-finder på mange måder. Man kan være det ligesom Pippi og gå en tur og håbe på, at man finder noget ved en tilfældighed. Det gør man også nogle gange, specielt hvis der er storskraldsafhentning dagen efter.

Vær en strategisk ting-finder
Men man kan også være ting-finder på en mere strategisk måde, man kan f.eks. gå ned i sit eller kælderrum eller op i sit luftrum med det formål, at finde nogle beholdere/krukker til sin byhave. Hvis man tænker: "krukke til min byhave?", så har man pludselig øjnene åbne for dette. Alle de ting man har sat til lager og som man ikke har set, brugt eller tænkt på de sidste par år, kan pludselig bruges.
Man har måske nogle kasser stående, store glas, vaser eller noget tredje, som let kan blive til et kønt hjem for en plante eller to.

Gratis kompost og regnorme
Man kan også tage på skraldepladsen i øjeblikket "finde" og hente jord helt gratis. I april kan man på mange skraldepladser vise dage hente regnorme til sin kompostbeholder. Det kan gøre en væsentlig forskel for en kompostbeholder. Jeg har lige købt en kompostbeholder til min nyttehave og jeg skal ud og "finde" nogle regnorme på skraldepladsen i næste måned.

Hvis man holder øjne og ører åbne, kan man "ting-finde" mange ting til haven.

God fornøjelse med ting-finderiet

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar