fredag den 17. april 2015

Så er der plukket salat og purløg til fredagsmiddagen

-jeg elsker mit drivhus
Her er både hestebønne-toppe, blad-kål, salat og krydderurter. 
Her i april har der været flere dage med masser af solskin, dog har der været vind endda kold vind.
Men så er det utrolig heldigt, at jeg har et drivhus. I drivhuset er der varmt og godt allerede nu. Der er flere planter og frø til forspiring i øjeblikket. Der er også rucola, bronze fennikel, brøndkarse, purløg og andre krydderurter man kan plukke af. Plukket det har jeg og i aften skal min kæreste og jeg have æggekage med purløg(fra drivhuset), en blandet grøn salat(fra drivhuset) og frisk pasta. Æggekage med purløg er en meget dansk klassiker og det er den ultimative forårsret. Den blandede grønne salat skal bare have en god dressing af god olie, citronsaft, salt, peber, lidt hvidløg og sennep.

Snart er der kartofler i mine potato pots
Jeg nyder, at kunne plukke lidt i haven allerede nu. Lige om lidt kan jeg plukke salat og kartofler i min altanhave. Jeg har fået nogle potato pots og de er utrolig smarte til små haver. Det er dobbelt potter med store huller i den inderste, så man kan løfte op og plukke kartofler, som de udvikler sig. Jeg lagde kartofler i mine potato pots allerede i begyndelsen af marts, så den første høst burde være på trapperne. Hvis du skulle være interesseret, så kan potato potterne købes her: http://www.potatopot.com/

God fornøjelse med forårs høsten

Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar