onsdag den 6. maj 2015

Drivhuset er klar til sommeren

-Tomater og chilier er plantet ud
Tomaterne og chilierne er plantet ud i drivhuset sidste weekend, så nu er det rigtig forår.
De havde en varm begyndelse ude i den rigtige verden både lørdag og søndag. Det var nok ret heldigt, for den chili som jeg har passet og plejet hele vinteren, fik lidt af chok og så en halv dag lidt trist ud. Men chilien kom sig og nu har den det godt i et varmt hjørne af drivhuset.
Jeg elsker mit drivhus, det er så skønt at gå derind på en regnfuld dansk sommerdag, som der desværre er en del af. I drivhuset er der lunt, der dufter af lækre solmodne tomater og hvis man er heldig, er der chilier og tomater lige til at plukke.

Forspiring i drivhuset
Drivhuset fungere også som vuggestue, for planter som skal videre ud i haven. Jeg forspirer løg, hvidløg, tomater og sommerblomster. Jeg har lidt rigeligt tomatplanter i år, så nogle af dem, skal ud og stå i et varmt sted i haven. Men foreløbigt står de til akklimatisering i drivhuset.

God fornøjelse med dine tomat- og chiliplanter og planer


Eva-Andrea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar