fredag den 19. juni 2015

Græskar -hurtigere end sin egen skygge

-Frø til plante på en uge
Mandag

Fredag
Jeg har eftersået græskar, da mine grønne have-fingre fik fat i nogle ekstra græskarfrø.
Det er nogle meget smukke store tyrkis-blå græskar. Jeg har ikke haft den sort før, men jeg glæder mig allerede til at se dem gro i haven.
Frøene var halvanden år for gamle, trods det er de hoppet op ad jorden og de skal pottes om hurtigst muligt, for lige om lidt vokser de ovenpå hinanden. Jeg regnede med, at spiringsprocenten ville være dårlig, nu frøene var for gamle. Så jeg plantede alle frøene, alle de frø jeg plantede i vindueskarmen er spiret. Så er der de frø, som er sået i drivhuset, de er ikke kommet op ad jorden endnu. Men allerede nu har jeg rigeligt græskarplanter, der er også nogle at gi af.

God fornøjelse med græskarplanterne


Eva-Andrea  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar