lørdag den 5. september 2015

Altanhaven i avisen

En kop morgenkaffe på altanen
-Projekt altanhave og plantebyt

I forrige uge havde jeg besøg af en haveglad journalist fra Politiken og en fotograf. Vi talte længe om frø og plantebytte samt min altanhave og drivhus.

Et foto af artiklen i Politiken
Til jer som er faste læsere af bloggen ved I også, at jeg i januar måned besluttede at skabe en frodig altanhave for omkring 100 kroner. Det betød, at jeg måtte bytte mig frem og det endte med at en skøn altanhave, hvor jeg har spist min morgenmad, aftensmad og jeg har siddet og arbejdet. Jeg har været utrolig glad for min altan i år.
Derfor er det fedt at se, at en avis stiller fokus på plantebytterig og havefolkets gavmildhed. Altanhave ville have set helt anderledes ud, hvis ikke havefolket havde været så gavmilde. Jeg har aldrig været så glad for min altan, som jeg er i år, så jeg kan varmt anbefale at komme igang med noget grønt i nogle potter.
For mig er det også en fed oplevelse, at kunne gå ud på min altan og plukke urter, salat, chilier og bønner til middagen.

Du kan læse om skabelsen af altanhaven under denne fane: http://www.madoghave.blogspot.dk/search/label/Projekt%20%22altanhave%22

Her er bloggens Facebookside, hvor der ofte kommer fotos og gode råd:
https://www.facebook.com/madoghave

Dette er en af mine favorit Facebooksider om altanhaven"Nabo grønt -Altan Nørderne":
https://www.facebook.com/groups/333054576889859/?fref=ts


God fornøjelse med inspirationen og altanhaverne

Eva-Andrea, haveglad

3 kommentarer:

  1. Hey, læste artikel i avisen i weekenden! Rigtig fint :-)

    SvarSlet
  2. Læste artiklen. Og en figenplante kan så også komme ind under budgettet.
    Mvh. Chris B.J.

    SvarSlet
  3. Hej Chris

    Nej, der var ikke plads i budgettet til et figentræ. Men jeg efterlyste tidligere på ugen en stikling eller rodskud fra et figentræ.
    Imorgen er jeg så heldig at min mors veninde kommer forbi med et rodskud. Det er ganske gratis, så derfor blev der råd til det.

    😊Eva

    SvarSlet