tirsdag den 16. februar 2016

Idas bananpandekager

-bag med de brune bananer

Hos os bliver der spist en del bananer. Alligevel ender det ofte med, at der ligger to meget brune bananer, som ser utroligt triste ud. De er overmodne og meget søde, nærmest for søde at spise rent. Men de smager rigtig godt i f.eks. disse bananpandekager. Grundopskriften til disse pandekager stammer fra min gode veninde Ida. Jeg kan bare ikke finde ud af at følge en opskrift, så jeg har lavet mine egne ændringer og tilføjelser.

Pandekagerne kan både spises kolde og varme. De er gode som en lille snack eller som morgenmad en doven morgen her i vinterferien. Det er utrolig let og pandekagerne er sundere end andre, for den er med indbygget frugt og uden hvidt sukker. Jeg plejer også at anvende økologisk mel fra Grøn Balance, da det er en god kvalitet og det er økologi til billige penge.

Opskrift på bananpandekager

3 overmodne bananaer
2 æg
2 spsk. fuldkorns hvedemel
2 spsk. rugmel
2 spsk. musli
man kan også tilføje små stykker æble til dejen
en knivspids salt
Evt. sesamfrø, hasselnødder eller kokosmel

Smør eller olie til stegning

Mos to af bananerne, pisk dem sammen med æggene og resten af ingredienserne.
Steg dem nu(en stor spsk. dej til hver pandekage) og lige før de vendes, får de en skrive banan hver og lidt sesamfrø, nødder eller kokosmel.

De er ret lækre og er en god måde, at få anvendt de overmodne bananer på.

God fornøjelse

Eva-Andrea, madglad

Ingen kommentarer:

Send en kommentar